Romina

مینویسم تا یادم بماند

Romina

مینویسم تا یادم بماند

قضاوت




دیشب سر یک موضوعی اعصابم خورد شده بود

کاری ندارم شیخه

بی دینه

مسلمونه

کافر


هرچی که باشه احترامش به عنوان یک انسان برای من واجبه


وارد مغازش شدم

سلام کردم

خسته نباشید گفتم 

و جنس مورد نظرمو درخواست کردم


فکر کردم کر و لال

آخه به یک گوشه خیره شده بود

حتی انگار نفهمید من وارد شدم


ترسیدم


تنها چیزی که اون موقع به ذهنم رسید این بود که اتفاقی براش افتاده که ساکت نشسته

شاید  روانیه

شایدم تو فکر عمیقی غرق شده

شاید ...

هزارتا شاید تو ذهنم بود


تا بابا وارد شد و بهش سلام کرد

از جاش بلند شد و گفت علیک سلام حاج آقا


به من یک نگاه هم نکرد

بابا گفت چی میخوای رومینا بگو

گفتم ولی به بابا نگاه میکرد

انگار نه انگار که صدای منو شنیده

بابا هم فکر کرد نشنیده

من متوجه قضیه شدم

ولی بابا هنوز نشده بود

بابا حرف منو براش تکرار کرد

و سریع وسیله ی مورد نظرو آورد

بهش گفتم اینو دارید

بازم جوابی نداد

انگار نیستم

روحم

جنم

هرچیزی جز انسان

حتی شاید حیوون


بابا تکرار کرد و اون آورد

به بابا گفتم بریم یک جای دیگه


هنوز متوجه قضیه نشده بود 


ولی گفت خسته است و حوصله ی مغازه دیگه نداره و همینجا خرید کنم


خرید کردیم

رفتیم بیرون

دوباره برگشتم تو مغازه

آخه بهش نمیگفتم دلم آروم نمیگرفت


- خدای منی که تو فاحشه میبینیش بهم گفته جواب سلام و احترام به انسان ها واجبه ولی خدایی که شما میپرستی رو نمیشناسم نمیدونم چی از انسانیت بهتون یاد داده


از مغازه اومدم بیرون


بابا گفت جریان چیه رومینا

گفتم چون آرایش کردمو موهام بیرونه حرامه بهم نگاه کنه و جواب سلام بده ، معلوم نیست خدایی که میپرسته بهش چه درسی داده


بابا ساده از کنار قضیه گذشت 


گفت رومینا اینا یک عده آدم خر و دیووونه ان ، الان بهشتشونو تو این میبینن که اینطوری رفتار کنن ولش کن


اما برای من ساده نبود

به خودم شک نکردم

به ادمایی که دارم باهاشون رو زمین زندگی میکنم شک کردم



اعصابم به هم ریخته بود


- چرا وقتی بهت گفتم بریم مغازه ی دیگه مخالفت کردی؟

- نمیدونستم همچین آدمیه واگر نه میومدم بیرون

- منکه بهت گفتم بریم یک مغازه ی دیگه

- خب حالا که چی ؟ چرا سر این موضوع الکی با من بحث میکنی دخترم ؟

- بابا الکی نیست یک آدمی دخترتو در حد حیوون هم حساب نکرده بازم برات الکیه ؟

- اونم الان برای من حکم یک حیوونو گرفته که دیگه بمیرم نمیام سمت مغازش خوبه ؟

- نگفتم مثل اون باش ولی باید یک جوری بهش میفهموندیم که کارش زشته

- رومینا حوصله بحث کردن با این بی سواد هارو ندارم بیخیال



و من بازهم غرق میشوم در افکارم




ته نوشت:


مهران بود حمایتم میکرد (دلم خیلی براش  تنگ شده)


نظرات 8 + ارسال نظر

از اینجور چیزا تا دلت بخواد اتفاق میفته...اینا عقب موندن...نباید ذهنتو درگیر اینطور مسائل کنی...

سعی میکنم

barsam 1392/02/13 ساعت 02:18 http://ma2ta11.blogsky.com

ﺳﺮ ﺟﻠﺴﻪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﯾﻪ ﺧﺎﻧﻢ ﺑﻐﻞ ﺩﺳﺘﻢ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻣﻨﻢ
ﺩﺍﺷﺘﻢ ﺑﻬﺶ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﻣﯿﺪﺍﺩﻡ ﮐﻪ ﭼﺠﻮﺭﯼ ﺗﻘﻠﺐ ﮐﻨﻪ ! ﺍﻭﻧﻢ
ﻓﻘﻂ ﮔﻮﺵ ﻣﯿﺪﺍﺩ، ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﮐﻪ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ ﭘﺎ ﺷﺪ ﻭﺭﻗﻪ ﻫﺎﺭﻭ
ﭘﺨﺶ ﮐﺮﺩ !
ﻣﻦ |:
ﺍﻭﻥ ﺧﺎﻧﻤﻪ |:
ﺑﺨﺶ ﻣﺮﺍﻗﺒﻬﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ |:

توهم خولی ها

والا

محبوبه 1392/02/13 ساعت 08:47 http://mzm70.blogsky.com

عزیزم خیلی سخت میگیری میدونم حق با تو بوده اما وقتی که نمیشه دیکرانو تغییر داد بهتره بیخیالشون شد و به کار خودمون رسید
دینا زا این آدما پره خیلی هم پر

مگه داداش مهرانت کجاست؟؟؟

میدونی عموی نگین فوت کرده؟

موافقم


چند ساله با خانومش داره بندر عباس زندگی میکنه



آره ولی حرفی نداشتم که بهش بزنم

sms 1392/02/14 ساعت 07:31 http://dragoncruel.blogsky.com

تواین دنیاهمه فقط خودشون روآدم میدونن!!!
شمافکرکردی فقط مذهبیان که دیگران رو آدم حساب نکنن!!!

نه اینطوری فکر نکردم

sms 1392/02/14 ساعت 07:32 http://dragoncruel.blogsky.com

خیلی آهنگ وبتون قشنگه!‏

مال خودت

sms 1392/02/14 ساعت 23:40 http://dragoncruel.blogsky.com

آره پسرجماعت هم دل داره دیگه!‏

آفرین
یک امتیاز مثبت

sms 1392/02/15 ساعت 01:11 http://dragoncruel.blogsky.com

این همه باباکردی یه بارهم میگفتی مامان بدنبودا!!!

خخخخ

دلت خوشه توهم ها
والا

سلام رومینا جان...خب ازاین دست اتفاقا زیاد پیش میاد!!!!تو نوشتی بخاطر آرایش وموهای بیرونم جواب سلامم رونداد وکارمو راه نینداخت!! من میگم حالا یباربرو چادر سرت کن برو تو مغازه ها!!!یه عده ام فقط بخاطر چادرت تحویلت نمیگیرن!!!!!قشنگه نه؟؟؟!!!!مشکل از چادروموهای بیرون وتو نیست!!مشکل از طرزتفکرشونه که هنوز ارزش آدما رو خصوصا خانوما رو به موهای بیرون وآرایشصورت یابه موهای تو وصورت بی آرایش میبینن!!!درصورتی ک سوای همه ی اینا که حاشیه وفرعیه موضوع اصلی انسان بودن آدماست که هنوز براشون جانیفتاده که هرکسی چه مذکرچ مونث صرفنظرازجنسیتش یه انسانه!!!!این رفتارها فقط نشانه ی سطحی نگریه!!!!چه اونایی که به کسانی که ازنظرشون بدحجابن_منظورم شمانیستیا_می پرن چه کسایی که به چادریا میپرن!اینا یاتو دین سطحی فکرمیکنن یا از طی درست مسیر روشنفکری عاجزند.خیلی به اعصابت فشارنیار اگ اینا نبودن "آدم" معنا پیدانمیکرد.....پیروز وموفق باشی دوستم.

چی بگم والا...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد